Krótkie, treściwe i niezwykle skuteczne – takie właśnie są wiadomości SMS wysyłane w celach reklamowych. Ale choć działają, nadal niewiele firm korzysta z ich super mocy. Masowe wysyłanie SMS pomoże Ci zyskać zaufanie i lojalność klientów, a także zwiększyć sprzedaż. Podpowiadamy, jak prawidłowo korzystać z Bulk SMS (czyli masowej wysyłki wiadomości SMS), kiedy ją wysyłać i czego unikać, aby wycisnąć z tego kanału jak najwięcej dobrego dla firmy.
Masowa wysyłka SMS – dla kogo i na jakie okazje?
Wykorzystanie marketingu SMS sprawdzi się w wielu firmach. Branża nie ma tutaj znaczenia, bardziej chodzi o pomysł i zmyślne przeprowadzenie kampanii. Szczególnie powinieneś uważać na spójność przekazu z głosem marki oraz preferencje odbiorców.
Przede wszystkim nie pozwól, aby masowe wysyłanie SMS zostało potraktowane jako spam. Niech Twoi klienci poczują się wyjątkowo. Twórz spersonalizowane wiadomości, używaj imion w treści, a jeszcze lepiej zwracaj się do odbiorców na „Ty”. I nie zapychaj ich telefonów wysyłanymi zbyt często SMS-ami.
„Zadbaj o odpowiednie godziny wysyłania SMS. Najbezpieczniej dostarczać reklamowe SMS-y klientom w godzinach od 9 do 20”
Bulk SMS to narzędzie marketingowe, które idealnie sprawdzi się dla właścicieli sklepów – zarówno tych internetowych jak i stacjonarnych, a także w połączeniu ze stronami, serwisami, aplikacjami, a nawet jako pomoc dla instytucji czy urzędów.
„Alerty pogodowe to jedna z form praktycznego wykorzystania masowych SMS”
Firmy najczęściej wykorzystują masową wysyłkę SMS w 3 celach:
- informowaniu o aktualnych sprawach (statusy zamówienia, przypomnienia o płatnościach);
- promowaniu produktów i usług;
- budowaniu sympatii, zaufania i lojalności swoich klientów (np. SMS-y urodzinowe ze zniżką).
Masowe wysyłanie SMS z komputera
Do masowej wysyłki SMS potrzebne jest specjalistyczne oprogramowanie, które usprawnia proces przygotowania oraz przeprowadzenia kampanii. Wystarczy zarejestrować darmowe konto, aby w pełni korzystać z możliwości systemu. Jedyną opłatą są koszty wysyłki mass SMS – są one jednak tak niskie, że w porównaniu z wynikami, które możesz przy ich pomocy osiągnąć, taka usługa to bezcen.
W dodatku wiele firm oferuje kilkadziesiąt pierwszych SMS za darmo.
Masowe SMS wysyłane przez system pozwalają na wiele udogodnień, a przede wszystkim automatyzację procesów. Dzięki temu zaplanujesz swoją kampanię z wyprzedzeniem, zintegrujesz masową wysyłkę SMS z zewnętrznymi systemami oraz przeanalizujesz wyniki.
Kiedy najlepiej wykorzystywać SMS w swoich kampaniach?
Przedsiębiorcy najczęściej wykorzystują masową wysyłkę SMS z komputera do informowania klientów o bieżących sprawach związanych z ich zamówieniami czy rezerwacją wizyt. Krótkie wiadomości stosowane są również w celu informowania o promocjach oraz oferują kody rabatowe.
To jednak nie wszystkie zastosowania Bulk SMS w firmie.
1. Wskrzeszenie porzuconych koszyków
Łącząc system do masowej wysyłki SMS ze swoim sklepem internetowym, otrzymujesz dodatkowe informacje o klientach – ich preferencjach zakupowych czy właśnie porzuconych koszykach. Dzięki temu możesz wysyłać wiadomości o specjalnych promocjach na produkty, które ktoś już wrzucił do swojego koszyka. Szybciej zamkniesz transakcje.
2. Przypomnienia
Szczególnie przydatne w aplikacjach bankowych czy księgowych. Nie pozwól, aby Twoi klienci przeoczyli ważne daty. Wysyłając do nich masowe SMS, masz pewność, że odczytają wiadomość. Ułatwisz im życie i zyskasz ich sympatię.
„Jedną z zalet marketingu SMS jest jego działanie bez internetu. Dzięki temu docierasz z komunikatem również do tych, którzy nie są połączeni z siecią”
3. Organizacja konkursów i loterii
Angażowanie społeczności w różnego rodzaju aktywności pozytywnie wpływa na wizerunek firmowy. Wykorzystaj masowe wysyłanie wiadomości z komputera na organizację quizów oraz konkursów. Użyj do tego numeru odbiorczego, obserwuj wyniki i zwiększaj zasięgi firmowe.
Masowe wysyłanie SMS – Android
Pomocne w masowej wysyłce SMS mogą być również aplikacje na telefony komórkowe – zarówno te z systemem Android, jak i iOS. Jest to rozwiązanie dla osób, które prowadzą mobilny tryb życia i są często w drodze. Dzięki aplikacjom możesz konstruować oraz wysyłać wiadomości z dowolnego miejsca na świecie.
W ramach aplikacji mobilnych do masowej wysyłki SMS możesz:
- ustalać harmonogramy wysyłek wiadomości;
- targetować odbiorców;
- sprawdzać raporty dotyczące wcześniejszych kampanii SMS;
- analizować efektywność swoich kampanii.
Aplikacje mobilne są idealnym uzupełnieniem pełnego oprogramowania komputerowego. Sprawdzą się zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych, np. gdy w ostatniej chwili chcemy wysłać do klientów informację o ofertach ograniczonych czasowo.
Mass SMS i Bulk SMS – dlaczego warto?
Masowe wysyłanie SMS, niezależnie, czy wykonywane z komputera, czy z Androida, to szybkość przekazu i precyzja działania. Wskaźnik otwieralności SMS-ów wynosi ponad 90%, co oznacza że dzieli Cię tylko maleńki krok od przekonania klienta do dokonania zakupu.
Nadal uznajemy SMS za niesamowicie personalne i bezpośrednie. Niechętnie dzielimy się własnym numerem telefonu z firmami, a jeśli już to robimy, to naprawdę lubimy i szanujemy jakąś markę i jej usługi. Korzystając z mass SMS, trafiasz ze swoim przekazem dokładniej do tych osób, które chcą od Ciebie takie wiadomości otrzymywać. Więc to idealny sposób na skuteczny marketing w każdej firmie.