Branding SMS – czym jest i jak wykorzystać go w firmie?

branding sms

Budowanie wizerunku i zdobywanie zaufania konsumentów to bardzo ważne aspekty prowadzenia firmy. Jeśli chcesz wyróżnić się na rynku i zdobyć nowych klientów, którzy chętnie kupią Twoje produkty lub skorzystają z oferowanych usług, musisz korzystać z różnych narzędzi marketingowych, które służą między innymi do promowania firmy. Jednym z nich jest branding SMS, który pozwala na wykorzystanie potencjału wiadomości tekstowych. Poprzez wyświetlanie nazwy zamiast numeru telefonu, firma wzmacnia swój wizerunek i zwiększa zaufanie wobec marki. Jak działa i jak stosować branding SMS? Sprawdź!

Co to branding SMS?

Prowadzenie własnej firmy to ogromne wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. Konkretna strategia umożliwia znalezienie swojego miejsca na rynku. Jednak do tego potrzebna jest odpowiednia wiedza i umiejętności. Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę i zdobywać nowych klientów – przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek!

Kampanie SMS to świetny sposób na kreowanie wizerunku marki, zdobywanie nowych klientów, a także budowanie zaufania i lojalności. Wiadomości SMS wysyłane do obecnych klientów lub osób zainteresowanych zakupem produktów, lub usług mogą zawierać informacje o aktualnej ofercie, promocjach, indywidualnych rabatach, a także przypomnienia o wizycie, odbiorze paczki i nie tylko. To popularny sposób komunikacji między marką i konsumentami.

Zastanawiasz się, czym jest branding SMS? Otóż jest to podstawowa funkcja płatnej bramki SMS i jedno z narzędzi marketingowych. Polega na wprowadzeniu takich zmian, które sprawią, że po dostarczeniu wiadomości tekstowej wyświetli się nazwa firmy zamiast numeru telefonu. Warto jednak dodać, że własne pole nadawcy SMS może mieć zaledwie 11 znaków.

Wyświetlanie nazwy firmy w telefonie to rozwiązanie, z którego korzysta wiele przedsiębiorstw. Niewidoczny numer telefonu zastąpiony jest konkretną nazwą – to sprawia, że zwiększa się zaufanie odbiorcy, a sama wiadomość SMS jest częściej odczytywana. Nie da się zaprzeczyć, że to właśnie na tym najbardziej zależy każdej firmie.

Wiadomość tekstowa zyskuje większą wiarygodność, a jej treść jest bardziej skuteczna. Czy można chcieć czegoś więcej? Branding SMS to świetne narzędzie, które warto wykorzystać podczas kampanii SMS. Jednak odbiorca nie może odpowiadać na wiadomości, w których ustawione jest własne pole nadawcy SMS.

Jak działa brandowanie numeru telefonu?

Wiadomości SMS wysyłane z nieznanego numeru zdecydowanie nie budzą sympatii i zaufania wśród odbiorców. Konsumenci niechętnie również odbierają połączenia od nieznanych numerów. Właśnie wtedy z pomocą przychodzi brandowanie numeru telefonu.

Brandowanie – co to znaczy? Chodzi po prostu o to, żeby w skrzynce odbiorczej SMS potencjalnych klientów znalazły się wiadomości SMS, w których zamiast numeru telefonu wyświetli się nazwa Twojej firmy. Ta kwestia dotyczy również połączeń przychodzących.

Nie da się zaprzeczyć, że ten prosty zabieg może znacząco wpłynąć na poprawę komunikacji między marką i jej klientami. Otrzymując wiadomość z konkretną nazwą firmy, odbiorca od razu wie, z kim na do czynienia i czego może się spodziewać. Firmy korzystające z tej opcji mogą liczyć na zwiększoną skuteczność przesyłanych treści. Potencjalny klient znacznie chętniej odczyta wiadomość od znanego mu nadawcy i z większym entuzjazmem podejdzie do proponowanej mu oferty.

Jakie korzyści niesie wyświetlanie nazwy firmy zamiast numeru telefonu?

Branding SMS zdecydowanie może przynieść Twojej firmie wiele korzyści. Gdy w skrzynce odbiorczej SMS pojawi się wiadomość z ciekawymi dla konsumenta informacjami, może się okazać, że będzie on zainteresowany Twoją ofertą. Jednak kluczowe jest zastanowienie się nad tym, jak powinno wyglądać poprawne pole nadawcy SMS. Możesz tam umieścić nazwę firmy, ale także słowo, które będzie tematem komunikatu. Wszystko zależy od strategii Twojej marki – nazwa nadawcy SMS nie może być przypadkowa.

Chcesz wiedzieć, jakie korzyści niesie wyświetlanie nazwy firmy zamiast numeru telefonu? Można zaliczyć do nich przede wszystkim zwiększenie rozpoznawalności marki. Odbiorca bardzo szybko będzie w stanie zidentyfikować nadawcę, a nazwa Twojej marki na stałe zapisze się w jego pamięci. Po drugie taki zabieg może zwiększyć zaufanie klientów. Przekazywana treść zyska wiarygodność.

Warto dodać, że SMS-y z konkretną nazwą nadawcy są chętniej otwierane, a to z kolei wpływa na zwiększenie skuteczności przekazywanych treści i całych kampanii marketingowych. Jeśli chcesz pokonać konkurencję i zyskać lojalnych klientów, zdecydowanie powinieneś skorzystać z brandingu SMS.

Jak ustawić nazwę firmy zamiast numeru telefonu?

Wiesz już, że branding numeru telefonu niesie wiele korzyści i zdecydowanie warto skorzystać z takiej opcji podczas kampanii SMS. Pojawia się jednak bardzo ważne pytanie – co zrobić, żeby numer telefonu był niewidoczny, a zamiast niego wyświetlała się nazwa firmy? To funkcja dostępna dla wszystkich użytkowników płatnej bramki SMS, a samo skonfigurowanie pola nadawcy nie powinno stanowić problemu.

Nazwa zamiast numeru telefonu – najważniejsze zasady i ograniczenia

Zasady wykorzystania własnej nazwy firmy zamiast numeru telefonu są ustalane przez standard GSM. Każda firma musi przestrzegać określonych wytycznych i stosować się do obowiązującego prawa.

Wiadomości SMS w ramach kampanii marketingowych mogą być wysyłane również do konsumentów poza granicami Polski. Jednak warto mieć na uwadze fakt, że ze względu na lokalne regulacje w innych krajach, nazwa nadawcy może się nie wyświetlać. Sprawdź dokładne zasady, zanim zdecydujesz się na masową wysyłkę SMS zawierających nazwę firmy zamiast numeru telefonu. Prowadząc kampanię międzynarodową, zapoznanie się z lokalnymi regulacjami jest konieczne.

Jak powinno wyglądać poprawne pole nadawcy SMS? Przede wszystkim zalecana długość to od 3 do maksymalnie 11 znaków. Nazwa nie może zawierać 3 cyfr występujących bezpośrednio po sobie. Konieczne jest umieszczenie przynajmniej jednej litery. Znaki, które dostępne są w polu nadawcy to – małe i wielkie litery bez polskich znaków, cyfry od 0 do 9, spacja i wybrane symbole. Konfiguracja pola nadawcy nie powinna sprawiać problemów, jednak pamiętaj, że wybrana przez Ciebie nazwa będzie musiała najpierw zostać zatwierdzona.

Branding numeru telefonu – przykłady

Brandowanie numeru telefonu jest bardzo popularnym sposobem na ulepszenie komunikacji między marką i klientami. Zdecydowanie pomaga wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć zaufanie konsumentów. Warto poznać konkretne przykłady firm, które korzystają z brandingu SMS. W tym gronie można znaleźć między innymi takie firmy jak: Amazon, Allegro, Uber, Hebe, CCC, Super-Pharm, Sphinx i wiele więcej. To opcja, z której korzystają sklepy stacjonarne, internetowe, restauracje, a także banki oraz inne instytucje.

Podejmowanie działań marketingowych ma na celu zwiększenie rozpoznawalności marki, wyróżnienie się na rynku i pokonanie konkurencji. Jednak każda kampania powinna być bardzo dobrze przemyślana, zgodna z wizją marki i jej wartościami. Zdecydowanie warto wykorzystywać cenne narzędzia, które ułatwiają i zwiększają skuteczność komunikacji z obecnymi lub potencjalnymi klientami. Branding SMS to bardzo ciekawe narzędzie, które może przynieść firmie wiele korzyści. Dostarczanie do klientów wiadomości SMS, w których zamiast numeru telefonu wyświetli się nazwa nadawcy SMS, czyli nazwa firmy sprawi, że między innymi wzmocni się rozpoznawalność marki i zwiększy zaangażowanie klientów. Treści będą bardziej wiarygodne i skuteczne – to ważne dla każdego przedsiębiorcy.