Millennial

SMS MT jest wykorzystywany na masową skalę w marketingu mobilnym. Firmy go uwielbiają, bo jest skuteczny – pomaga zdobywać nowych klientów, buduje więzi ze stałymi odbiorcami i wspiera proces sprzedaży. 

Co znaczy SMS MT? Za jakie usługi odpowiada? I w jaki sposób umiejętnie wpleść go do swoich działań reklamowych? Sprawdźmy!

  1. Co to jest SMS MT?

Na samym początku odszyfrujmy ten nic niemówiący skrót. SMS MT oznacza mobile terminated, czyli wiadomość, która kończy się w telefonie komórkowym. W marketingu mobilnym – bo w tym aspekcie będziemy przyglądać się opisywanej usłudze – są to wszystkie komunikaty marketingowe wysyłane odbiorcom po wcześniej wyrażonej przez nich zgodzie. 

Serwisy SMS MT pozwalają na wysyłkę:

  • klasycznych wiadomości marketingowych SMS MT, które odbiorca otrzymuje bezpłatnie,
  • wiadomości premium, tzw. SMS specjalny MT, gdzie za każdą otrzymaną wiadomość płaci odbiorca końcowy.

Zanim firma zacznie wysyłać te charakterystyczne SMS do swojej grupy docelowej, musi mieć czarno na białym, że dany użytkownik zgodził się na otrzymywanie od niej wiadomości. Aby taką zgodę uzyskać można wykorzystać szereg sposobów, do których w głównej mierze należą:

  1. wysłanie SMS-a o konkretnej treści i na podany w regulaminie numer, który powoduje uruchomienie usługi,
  2. wypełnienie formularza na stronie internetowej (najlepiej oferując odbiorcom ciekawy bonus w zamian za zapis),
  3. zaznaczenie checkboxa w trakcie finalizowania zakupów w sklepie internetowym jako zgoda na wysyłkę komunikatów marketingowych za pomocą serwisu,
  4. podpisanie umowy o świadczenie usług wraz ze stosownym zapisem o wysyłce SMS MT w regulaminie,
  5. zapis do programu lojalnościowego – usługa SMS MT jest wówczas uruchamiania automatycznie. 
  6. SMS MT, a SMS MO – różnice

Oprócz regularnej wysyłki SMS-ów marketingowych firmy stosują również inne metody komunikacji z klientami. Jest nią SMS MO. To wiadomość, którą inicjuje odbiorca i wysyła ją do firmy. Przykładami są:

  • organizowane konkursy z nagrodami, np. wyślij SMS o treści CHCE, aby wygrać,
  • ankiety wysyłane po świadczeniu usługi, np. wyślij SMS wpisując w treści wartość 1-10, aby ocenić jakość usług,
  • potwierdzenia wizyt, np. wyślij TAK, aby potwierdzić termin wymiany opon u mechanika.

SMS MO i MT zestawione razem są świetnym narzędziem marketingowym dla wielu firm. Pomagają budować więzi z klientami i wpływają pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa.  

  1. SMS specjalne MT – na czym polega usługa?

Inaczej nazywany SMS premium, SMS specjalny MT to wiadomość, która jest bezpłatnie aktywowana przez odbiorcę, ale każda kolejna odebrana przez niego wiadomość, wiąże się z opłatą dla właściciela telefonu, na który przychodzą wiadomości. 

W przypadku wysyłki tego typu wiadomości opłaty mogą być różne i zależą od numeru, z którego przychodzą. Najwyższa opłata dotyczy numerów specjalnych rozpoczynających się od „9”. Całkowity koszt jednej wiadomości może wynieść nawet ponad 30 zł. 

  1. Sposoby na wykorzystanie SMS MT w Twojej firmie

Na koniec pokażemy Ci, jak w praktyczny sposób wykorzystać serwisy SMS MT w Twojej branży. Pamiętaj, że poniższe przykłady to tylko sugestie, zawsze możesz poprowadzić swoje działania po swojemu. 

Na pierwszym ogień idą szeroko rozumiane kampanie promocyjne, czyli wysyłka SMS z aktualnymi promocjami, kodami rabatowymi czy informacjami o usługach specjalnych, np. wydaj 100 zł w naszym sklepie w ciągu najbliższych 3 dni, a 30% kwoty zwrócimy Ci na konto. 

Drugim sposobem jest wykorzystanie usługi jako źródła informacji dla klientów, np. wiadomości o statusie zamówienia, przypomnieniach o płatnościach, a także zmianach w godzinach funkcjonowania firmy.

I trzeci, często wykorzystywany sposób, czyli wysyłka SMS MT jako forma autoryzacji logowania do serwisu specjalnym, unikatowym kodem. Dzięki temu pokazujesz odbiorcom, że dbasz o ich prywatność. 

  1. Serwis SMS MT – czy warto?

Istotnym elementem funkcjonowania firmy jest dobrze prowadzony marketing, również w formie opisywanej usługi. Na pytanie, czy warto, odpowiadamy z czystym sumieniem – TAK. Pozostaje jednak odpowiednie przygotowanie kampanii w oparciu o usługę, tak aby przyniosła firmie jak najlepsze rezultaty.