Skracanie linków w SMS – jak i dlaczego to robić?

Skracanie linków w SMS

Długie linki w pojedynczej wiadomości SMS wyglądają nieestetycznie i budzą niechęć odbiorców. Często też kojarzą się ze spamem. W kampaniach SMS warto więc pokusić się o skrócony link, aby nie tylko podnieść konwersję, ale także zbudować stabilny wizerunek marki. Jak to zrobić? I czy w każdym przypadku warto skracać linki?

Za dużo znaków w SMS? Skróć link!

Maksymalna liczba znaków w jednym SMS-ie to 160. I jest to optymalna ilość, która pozwala w treści wiadomości przekazać to, co najważniejsze w przystępnej formie. Jeśli jednak dorzucimy do tego adres url, pojawia się problem. Długie linki mogą zajmować w wiadomości przestrzeń nawet do 100 znaków. Dla kampanii SMS to kłopot, bo wiadomość nie tylko wygląda źle, ale też znacznie obniża się skuteczność jej działania.

Korzystanie ze skróconych linków to więc nie tylko oszczędność znaków, ale też poprawa współczynnika konwersji. Krótszy link:

  • pozwala na mierzenie skuteczności kampanii SMS,
  • zwiększa liczbę kliknięć w działaniach marketingowych, niezależnie od tematyki kampanii,
  • sprawia, że możemy stworzyć bardziej efektywną wiadomość, mając do wykorzystania większą ilość znaków,
  • pozwala na wyświetlanie dodatkowych danych, głównie grafik, które zwiększają atrakcyjność treści,
  • jest drogą do lepszego poznania odbiorców.

Jednocześnie pamiętajmy, że operowanie skróconym linkiem to tylko jeden z kroków zmierzających do stworzenia skutecznej kampanii. Ważna jest również sama treść wiadomości oraz umieszczenie call to action, które może znajdować się przed lub bezpośrednio w skróconym linku.

Jak skrócić link? Kilka sposobów na skracanie linków

Krótkie linki w wiadomościach SMS możemy stworzyć na kilka sposobów. Każdy z nich ma swoje wady i zalety. Niezależnie jednak od wyboru metody musimy zadbać, aby nie tylko link, ale i wiadomość tekstowa wyglądały profesjonalnie i wzbudzały zaufanie.

Warto także mieć na względzie to, że z popularnych narzędzi do skracania linków korzystają oszuści. Tworząc taki krótki adres, zróbmy wszystko, aby nie wzbudzał on w odbiorcy żadnych podejrzeń — inaczej w ogólne w niego nie kliknie.

Generator linków

To najpopularniejszy sposób skracania linków. Wystarczy wkleić długi link wybranej strony, a następnie przekonwertować go na krótszą wersję. Działa to niezwykle szybko i jest przejrzyste w obsłudze. Wiele narzędzi dostępnych jest w wersji darmowej, jednak opcje płatne są bardziej rozbudowane. Pozwalają na mierzenie skuteczności działań marketingowych, a także analizę grupy docelowej, w tym:

  • dokładnej godziny kliknięcia link,
  • rodzaju przeglądarki internetowej oraz systemu operacyjnego urządzenia mobilnego,
  • poznanie, które linki wzbudzają największe zainteresowanie.

Poza opcją skróconego linku w płatnych narzędziach mamy także możliwość, aby wygenerować kod QR oraz ustawić oznaczenia UTM, pozwalające jeszcze lepiej analizować efektywność kampanii.

Skracanie linków z własną nazwą

Czasem jednak klasyczne narzędzie do skracania linków nie wystarczy. Dużo lepszą metodą będzie skorzystanie z własnych rozwiązań. Wysyłka SMS z odnośnikami zawierającymi nazwę firmy w linku jest bezpieczniejsza i wzbudza większe zaufanie u odbiorców. Sprawia także, że odnośnik łatwiej jest zapamiętać. A o ich skuteczności niech poświadczy wykorzystywanie tych linków przez znane marki.