Jeśli chcesz w prosty sposób zarządzać wysyłką marketingowych wiadomości SMS przyda Ci się bramka SMS API. To system, który pozwala skrupulatnie przygotowywać kampanie, targetować odbiorców oraz analizować przeprowadzone działania. Jest prosty i intuicyjny w obsłudze.
Czym konkretnie jest serwer SMS API? Jak działa wysyłka? I w jakiej branży przyda się najbardziej?
Bramka SMS API – co to jest?
SMS API, czyli Application Programming Interface, to platforma, która umożliwia połączenie własnego systemu informatycznego do zarządzania firmą z automatyczną i masową wysyłką SMS. Dzięki temu niezależnie od tego, na jakim systemie pracujesz, masz możliwość uruchomienia sprawnej i skutecznej kampanii marketingu SMS.
Serwer SMS API umożliwia:
- wysyłkę SMS do klientów o dowolnej treści wiadomości,
- odbiór wiadomości tekstowych bezpośrednio od klientów.
Takie rozwiązanie sprawia, że możesz zarządzać swoimi kampaniami SMS z dowolnego miejsca na świecie. Dodatkowo wewnątrz panelu otrzymujesz pełne informacje o prowadzonych działaniach, w tym o:
- liczbie wysłanych oraz odebranych wiadomości SMS,
- rodzaju urządzenia oraz systemu operacyjnego, na który przyszła wiadomość,
- skuteczności swoich działań, np. gdy połączysz wysyłkę SMS API z wysyłką kodów rabatowych.
Bramka SMS API zawiera gotowe integracje z wieloma zewnętrznymi systemami, w tym sklepami internetowymi czy aplikacjami. To wszystko sprawia, że zarządzasz swoją kampanią SMS po swojemu i na własnych zasadach. A we wdrożeniu ciekawych i działających marketingowych rozwiązań ogranicza Cię jedynie Twoja kreatywność (lub kreatywność Twojego marketingowca).
Jakie funkcje ma serwer SMS API?
Wysyłanie SMS przy pomocy serwera SMS API pozwala Ci korzystać z wielu przydatnych funkcji, do których należą:
- Wyświetlanie nazwy własnej zamiast klasycznego numeru
SMS to osobisty kanał. Chcemy wiedzieć, od kogo otrzymujemy wiadomości i w jakim celu. Wysyłka SMS bez określonej nazwy firmy może Ci przysporzyć kłopotów. Odbiorcy często uznają takie wiadomości za spam i mogą się przestraszyć, gdy otrzymają nieoznaczoną wiadomość właśnie od Twojej firmy.
W SMS API ustawisz swoją unikatową nazwę firmową, a Twoi odbiorcy będą wiedzieć od kogo jest komunikat marketingowy, zanim w ogóle otworzą i przeczytają wiadomość.
- Korzystanie ze skróconych linków w SMS
Wiadomość SMS ma 160 znaków – bez używania znaków specjalnych. Czy to mało, czy dużo, to zależy. W sprytny sposób bramka SMS API umożliwia rozszerzenie treści o wiele dodatkowych informacji. Wystarczy do tego skrócony link do wybranej przez Ciebie strony.
Może to być link to podstrony sklepu z ofertą rabatową lub odnośnik do wpisu blogowego.
- Kody rabatowe
To najczęściej wykorzystywany sposób promocji firm przy pomocy SMS API w Polsce. Wysyłka unikalnych kodów rabatowych zwykle skutkuje wzrostem sprzedaży oraz budowaniem zaufania i lojalności wśród odbiorców.
Jeśli połączysz usługę ze swoim sklepem internetowym, możesz wysyłać do odbiorców informacje o promocjach produktów, które wcześniej obserwowali lub mają w swoich porzuconych koszykach.
- Dodawanie obrazków oraz filmów wideo w wiadomościach
Sucha wiadomość tekstowa może być dla wielu nudna i przestarzała. Serwer SMS API umożliwia urozmaicenie SMS-ów o dodatkowe treści, jak obrazki czy filmy wideo. Zwiększa to atrakcyjność wysyłanych treści i ich skuteczność.
- Dokładnie targetowanie odbiorców w SMS API
Kampania promocyjna kierowana do wszystkich nie działa. Dopiero zawężenie kręgu Twoich odbiorców pomaga dotrzeć do nich z przekazem i wywołać u nich określone działanie. W bramce SMS API możesz targetować odbiorców ze względu na:
- wiek,
- płeć,
- imię,
- lokalizację,
- a nawet numer buta.
To jakie dane uzyskasz od klientów, zależy tylko od Ciebie. A pamiętaj, im więcej wiesz, tym lepszą kampanię stworzysz!
- Planowanie kampanii z wyprzedzeniem
Już nie musisz przygotowywać kampanii tuż przed ich wysłaniem. Tutaj ustawisz automatyczną wysyłkę SMS nawet na kilka miesięcy do przodu. Zaplanujesz promocje świąteczne czy SMS urodzinowe dla stałych klientów. A dodatkowo oszczędzisz czas.
- Osobne konta dla pracowników firmy
Serwer SMS API umożliwia stworzenie kilku kont dla różnych użytkowników. Dzięki temu oddelegujesz zadania do swoich pracowników, a jednocześnie będziesz miał pełną kontrolę nad ich wykonaniem.
- Mierzenie skuteczności kampanii
Sama wysyłka treści przez SMS API nie wystarczy. Kluczowe jest zmierzenie, czy dana kampania była skuteczna. Przy pomocy usługi sprawdzisz:
- kiedy odbiorca przeczytał wiadomość,
- czy kliknął w przesłany link w SMS-ie,
- czy skorzystał z kodu rabatowego.
A to pozwoli Ci uczyć się na błędach i wypuszczać w świat coraz lepsze kampanie.
- Zarządzanie bazą odbiorców w SMS API
System pozwala na analizę osób, które zapisały się do newslettera SMS, a także tych, które się z niego wypisały. Dzięki temu zobaczysz działania powodujące negatywną reakcję odbiorców i usuniesz je ze swojej kampanii. Dodatkowo odbiorców możesz przypisywać do różnych grup i wysyłać do nich różne typy wiadomości.
Przykłady zastosowań SMS API w Polsce
W jakich sytuacjach i dla jakich firm bramka SMS sprawdzi się najlepiej? Sprawdźmy najpopularniejsze zastosowania SMS API na polskim rynku:
- SMS transakcyjne informujące o statusie wysyłki zamówienia,
- SMS promocyjne oferujące atrakcyjne rabaty dla klientów oraz aktualne promocje, np. darmową dostawę,
- przypominanie o wcześniej zarezerwowanych wizytach, np. u dentysty,
- informowanie o terminach płatności lub wygaśnięciu subskrypcji,
- wysyłanie jednorazowych haseł w trakcie pierwszego logowania do różnych systemów,
- alerty publiczne – od instytucji publicznych, np. alerty pogodowe.
A jakie branże powinny skorzystać z opcji SMS API? Według nas nie ma ograniczeń, liczy się jedynie dobrze skonfigurowana kampania oraz pomysł na jej przeprowadzenie.
Cennik SMS API
Zacznijmy od tego, że cennik bramki SMS API w Polsce jest naprawdę niski i zależy od liczby wysyłanych wiadomości w miesiącu oraz ich typu (SMS pro, zwykły, MMS). Koszt jednego SMS to zaledwie kilka groszy. Dodatkowo nie ponosisz opłat z tytułu uruchomienia oraz korzystania z opisywanej usługi. A jakby tego było mało, nowi klienci otrzymują pakiet kilkudziesięciu darmowych SMS na start.