Programming

Jeśli chcesz w prosty sposób zarządzać wysyłką marketingowych wiadomości SMS przyda Ci się bramka SMS Api. To system, który pozwala skrupulatnie przygotowywać kampanie, targetować odbiorców oraz analizować przeprowadzone działania. Jest prosty i intuicyjny w obsłudze.

Czym konkretnie jest serwer SMS Api? Jak działa wysyłka? I w jakiej branży przyda się najbardziej?

  1. Bramka SMS Api – co to jest?

SMS Api, czyli Application Programming Interface, to platforma, która umożliwia połączenie własnego systemu informatycznego do zarządzania firmą z automatyczną i masową wysyłką SMS. Dzięki temu niezależnie od tego, na jakim systemie pracujesz, masz możliwość uruchomienia sprawnej i skutecznej kampanii marketingu SMS. 

Serwer SMS Api umożliwia:

  • wysyłkę SMS do klientów o dowolnej treści wiadomości,
  • odbiór wiadomości tekstowych bezpośrednio od klientów. 

Takie rozwiązanie sprawia, że możesz zarządzać swoimi kampaniami SMS z dowolnego miejsca na świecie. Dodatkowo wewnątrz panelu otrzymujesz pełne informacje o prowadzonych działaniach, w tym o:

  • liczbie wysłanych oraz odebranych wiadomości SMS,
  • rodzaju urządzenia oraz systemu operacyjnego, na który przyszła wiadomość,
  • skuteczności swoich działań, np. gdy połączysz wysyłkę SMS Api z wysyłką kodów rabatowych. 

Bramka SMS Api zawiera gotowe integracje z wieloma zewnętrznymi systemami, w tym sklepami internetowymi czy aplikacjami. To wszystko sprawia, że zarządzasz swoją kampanią SMS po swojemu i na własnych zasadach. A we wdrożeniu ciekawych i działających marketingowych rozwiązań ogranicza Cię jedynie Twoja kreatywność (lub kreatywność Twojego marketingowca).

  1. Jakie funkcje ma serwer SMS Api?

Wysyłanie SMS przy pomocy serwera SMS Api pozwala Ci korzystać z wielu przydatnych funkcji, do których należą:

  1. Wyświetlanie nazwy własnej zamiast klasycznego numeru 

SMS to osobisty kanał. Chcemy wiedzieć, od kogo otrzymujemy wiadomości i w jakim celu. Wysyłka SMS bez określonej nazwy firmy może Ci przysporzyć kłopotów. Odbiorcy często uznają takie wiadomości za spam i mogą się przestraszyć, gdy otrzymają nieoznaczoną wiadomość właśnie od Twojej firmy. 

W SMS Api ustawisz swoją unikatową nazwę firmową, a Twoi odbiorcy będą wiedzieć od kogo jest komunikat marketingowy, zanim w ogóle otworzą i przeczytają wiadomość. 

  1. Korzystanie ze skróconych linków w SMS

Wiadomość SMS ma 160 znaków – bez używania znaków specjalnych. Czy to mało, czy dużo, to zależy. W sprytny sposób bramka SMS Api umożliwia rozszerzenie treści o wiele dodatkowych informacji. Wystarczy do tego skrócony link do wybranej przez Ciebie strony. 

Może to być link to podstrony sklepu z ofertą rabatową lub odnośnik do wpisu blogowego. 

  1. Kody rabatowe

To najczęściej wykorzystywany sposób promocji firm przy pomocy SMS Api w Polsce. Wysyłka unikalnych kodów rabatowych zwykle skutkuje wzrostem sprzedaży oraz budowaniem zaufania i lojalności wśród odbiorców. 

Jeśli połączysz usługę ze swoim sklepem internetowym, możesz wysyłać do odbiorców informacje o promocjach produktów, które wcześniej obserwowali lub mają w swoich porzuconych koszykach. 

  1. Dodawanie obrazków oraz filmów wideo w wiadomościach

Sucha wiadomość tekstowa może być dla wielu nudna i przestarzała. Serwer SMS Api umożliwia urozmaicenie SMS-ów o dodatkowe treści, jak obrazki czy filmy wideo. Zwiększa to atrakcyjność wysyłanych treści i ich skuteczność. 

  1. Dokładnie targetowanie odbiorców w SMS Api

Kampania promocyjna kierowana do wszystkich nie działa. Dopiero zawężenie kręgu Twoich odbiorców pomaga dotrzeć do nich z przekazem i wywołać u nich określone działanie. W bramce SMS Api możesz targetować odbiorców ze względu na:

  • wiek, 
  • płeć,
  • imię,
  • lokalizację,
  • a nawet numer buta. 

To jakie dane uzyskasz od klientów, zależy tylko od Ciebie. A pamiętaj, im więcej wiesz, tym lepszą kampanię stworzysz!

  1. Planowanie kampanii z wyprzedzeniem

Już nie musisz przygotowywać kampanii tuż przed ich wysłaniem. Tutaj ustawisz automatyczną wysyłkę SMS nawet na kilka miesięcy do przodu. Zaplanujesz promocje świąteczne czy SMS urodzinowe dla stałych klientów. A dodatkowo oszczędzisz czas. 

  1. Osobne konta dla pracowników firmy

Serwer SMS Api umożliwia stworzenie kilku kont dla różnych użytkowników. Dzięki temu oddelegujesz zadania do swoich pracowników, a jednocześnie będziesz miał pełną kontrolę nad ich wykonaniem. 

  1. Mierzenie skuteczności kampanii

Sama wysyłka treści przez SMS Api nie wystarczy. Kluczowe jest zmierzenie, czy dana kampania była skuteczna. Przy pomocy usługi sprawdzisz:

  • kiedy odbiorca przeczytał wiadomość,
  • czy kliknął w przesłany link w SMS-ie,
  • czy skorzystał z kodu rabatowego. 

A to pozwoli Ci uczyć się na błędach i wypuszczać w świat coraz lepsze kampanie. 

  1. Zarządzanie bazą odbiorców w SMS Api

System pozwala na analizę osób, które zapisały się do newslettera SMS, a także tych, które się z niego wypisały. Dzięki temu zobaczysz działania powodujące negatywną reakcję odbiorców i usuniesz je ze swojej kampanii. Dodatkowo odbiorców możesz przypisywać do różnych grup i wysyłać do nich różne typy wiadomości. 

  1. Przykłady zastosowań SMS API w Polsce

W jakich sytuacjach i dla jakich firm bramka SMS sprawdzi się najlepiej? Sprawdźmy najpopularniejsze zastosowania SMS Api na polskim rynku:

  • SMS transakcyjne informujące o statusie wysyłki zamówienia,
  • SMS promocyjne oferujące atrakcyjne rabaty dla klientów oraz aktualne promocje, np. darmową dostawę,
  • przypominanie o wcześniej zarezerwowanych wizytach, np. u dentysty,
  • informowanie o terminach płatności lub wygaśnięciu subskrypcji,
  • wysyłanie jednorazowych haseł w trakcie pierwszego logowania do różnych systemów,
  • alerty publiczne – od instytucji publicznych, np. alerty pogodowe.

A jakie branże powinny skorzystać z opcji SMS Api? Według nas nie ma ograniczeń, liczy się jedynie dobrze skonfigurowana kampania oraz pomysł na jej przeprowadzenie. 

  1. Cennik SMS Api

Zacznijmy od tego, że cennik bramki SMS Api w Polsce jest naprawdę niski i zależy od liczby wysyłanych wiadomości w miesiącu oraz ich typu (SMS pro, zwykły, MMS). Koszt jednego SMS to zaledwie kilka groszy. Dodatkowo nie ponosisz opłat z tytułu uruchomienia oraz korzystania z opisywanej usługi. A jakby tego było mało, nowi klienci otrzymują pakiet kilkudziesięciu darmowych SMS na start.