Kampanie MMS to nadal rzadkość wśród firm. Choć to stare narzędzie, wielu marketerów podchodzi do niego z rezerwą. Warto pamiętać, że tego typu działania marketingowe przynoszą markom wiele korzyści — zwiększają sprzedaż i budują ich wizerunek. Bezsprzecznie MMS reklamowy działa! Tylko jak go wykorzystać?
MMS — co to jest?
Wysyłanie wiadomości MMS opiera się na tej samej technologii co SMS marketing. Różnicą jest zawartość. Kampania MMS daje możliwość dodania treści multimedialnych, takich jak filmy, obrazki, pliki audio, a nawet gify. To sprawia, że treści wysyłane na wskazany numer telefonu są atrakcyjniejsze dla odbiorców, a tym samym bardziej skuteczne.
Ponadto, wiadomości MMS pozwalają na wysyłkę nawet 5000 znaków. Nie musisz się więc ograniczać, czy stosować skrótów, które osłabiają przekaz całej treści.
Co to znaczy MMS?
MMS, (ang. multimedia messaging service) pozwala na przesyłanie informacji marketingowych z jednych telefonów komórkowych do drugich. Daje również możliwość odbierania treści wysłanych z adresu mailowego. Jest skuteczniejszy i bardziej przyciąga uwagę od klasycznej wiadomości SMS. Znany i lubiany na całym świecie, w Polsce wśród firm dopiero raczkuje — mimo że samo narzędzie znane jest od wielu lat.
Kampanie MMS — zasady ogólne
Wysyłka SMS i MMS działa na podobnych zasadach. W obu przypadkach konieczne jest uzyskanie zgody odbiorców oraz personalizacja treści. Sam tekst w SMS-ach sprawia jednak, że są one mniej skuteczne. Obrazy, gify czy animacje powodują większe zaangażowanie odbiorców, wpływając jednocześnie na większą ilość udostępnień w social mediach w porównaniu z reklamowymi wiadomościami SMS.
Warto więc stosować marketing mobilny oparty na kampanii MMS. Trzeba jednak trzymać się kilku reguł:
- pisz konkretnie i wzywaj do działania,
- dodaj temat, zachęcający do odczytania wiadomości,
- twórz przyjazne pliki graficzne z czytelną czcionką i przyjaznymi kolorami,
- dostosuj czas wysyłki,
- monitoruj wysłane MMS-y i ich skuteczność.
MMS Marketing — podstawowe reguły
Zarówno kampanie SMS, jak i MMS pozwalają dotrzeć do klientów, którzy nie mają dostępu do internetu. Wystarczy tylko posiadanie numeru telefonu, aby na bieżąco informować użytkowników o aktualnych zniżkach, promować nowe produkty czy wysyłać kupony rabatowe. MMS-y działają dodatkowo na większości telefonów, a ich wysoka skuteczność sprawia, że warto je wdrożyć w każdej firmie, niezależnie od branży.
Marketing mobilny w postaci MMS-ów sprawia, że marki:
- budują wizerunek nowoczesnej firmy,
- cały czas pozostają w kontakcie z klientem,
- zwiększają klikalność i konwersję,
- mogą w prosty sposób realizować założenia kampanii.
Jak wykorzystać potencjał marketingu MMS? Zobacz, jakie są zasady wdrożenia kampanii MMS — SMS Center!.Odbiorca otrzymuje interesującą dla niego wiadomość, np. kupon rabatowy czy unikatową ofertę, a firma zwiększa swoje przychody i zasięgi. MMS to też świetny sposób, aby poszerzyć swoją bazę subskrybentów. Jego potencjał tkwi w treściach multimedialnych. Użytkownik angażuje więcej zmysłów i szybciej przyswaja informacje dzięki grafice. Nikomu chyba nie trzeba powtarzać, że obraz mówi więcej niż tysiąc słów.