Prowadzenie skutecznej kampanii SMS może być sporym wyzwaniem. Niezbędne jest odpowiednie przygotowanie, a także duża dawka wiedzy i praktycznych umiejętności. Usługa HLR może okazać się bardzo przydatna jeszcze przed rozpoczęciem takiej kampanii. Umożliwia weryfikację numerów telefonów znajdujących się w bazie danych. Na czym polega usługa HLR? Jak sprawdzić, czy numer jest aktywny? Poznaj odpowiedzi na najważniejsze pytania!
HLR – co to jest?
HLR, czyli Home Location Register to baza danych, która zawiera informacje na temat abonentów sieci komórkowych GSM. HLR nazywany jest także Rejestrem Numerów Macierzystych. Ten rodzaj usługi zdecydowanie może przydać się przedsiębiorstwom, które chcą sprawnie zarządzać bazą danych z kontaktami do swoich klientów. Warto dodać, że sprawdzenie numeru telefonu w HLR odbywa się poprzez platformę wybranego usługodawcy. Informacje pozyskiwane są od operatora sieci komórkowej.
Usługa HLR pozwala na sprawdzenie, w jakiej sieci jest numer telefonu komórkowego, czy klient zmienił sieć komórkową i wybrał nowego operatora, a także czy numer jest wciąż aktywny. To idealny sposób na odświeżenie bazy i wyeliminowanie z niej numerów, które nie są już aktywne. Takie działanie umożliwia dotarcie do większej liczby osób w danej grupie docelowej.
To oczywiście nie tylko szansa na zmniejszenie kosztów prowadzonych działań, ale także ogromna oszczędność czasu – dzięki temu na przykład pracownicy call center mogą dzwonić wyłącznie na aktywne numery telefonu.
Jak często sprawdzać numery w HLR?
Zastanawiasz się, jak często należy weryfikować numery telefonu znajdujące się w bazie danych należącej do Twojej firmy? Mając na uwadze korzyści, jakie niesie ze sobą omawiane działanie, można stwierdzić, że zalecane jest systematyczne korzystanie z usługi HLR. Regularna aktualizacja bazy klientów bardzo dobrze wpłynie nie tylko na jakość, ale przede wszystkim na koszty prowadzonych kampanii marketingowych.
Jak sprawdzić, czy numer jest aktywny i do jakiej sieci należy?
Najważniejsze funkcje, z których możesz korzystać, decydując się na usługę HLR to sprawdzenie, do jakiej sieci należy numer, a także weryfikacja tego, czy jest on aktywny. Poszczególne kroki, które doprowadzą Cię do aktualizacji bazy klientów, zależą przede wszystkim od tego, jakie zasady ustalił Twój dostawca usług.
Zazwyczaj należy zalogować się na wybranej platformie i przejść do panelu klienta. Tam w odpowiedniej rubryce wpisać numer telefonu lub dodać plik z bazą numerów. Następnie na stronie pojawią się statusy załączonych numerów, a Ty będziesz mógł sprawnie zaktualizować bazę klientów i rozpocząć skuteczną komunikację. Zaledwie kilka kroków dzieli Cię od zwiększenia efektywności prowadzonych działań marketingowych.
Usługa HLR – jak ją wykorzystać w komunikacji marketingowej?
Podstawową zaletą korzystania z usługi HLR jest możliwość przeprowadzenia kontroli jakości posiadanej bazy danych. To z kolei pozwala na obniżenie kosztów i przeprowadzenie skutecznej kampanii SMS. W takim przypadku po weryfikacji bazy danych wiadomości wysyłane są wyłącznie do klientów z aktywnym numerem telefonu.
Odpowiednio zaplanowane działania marketingowe przede wszystkim mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki, zbudowanie zaufania i lojalności, a w konsekwencji oczywiście zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Jednak do prowadzenia skutecznej kampanii niezbędne są takie elementy jak: wiedza, umiejętności, a także świetna strategia.
Usługa HLR to bardzo dobry sposób na weryfikację numerów telefonów znajdujących się w bazie. W kilku prostych krokach można sprawdzić, do jakiej sieci należy numer, a także czy dany numer jest aktywny. Takie działanie pozwala na zwiększenie skuteczności kampanii SMS, ponieważ wiadomości wysyłane są wyłącznie do aktywnych numerów.